Jutun lähetti Viimeinen kommentti ko. keskusteluun tällä erää allkirjoittaneelta . . , Elokuun 28, 2011 kello: 12:14:17
Re: Keinun laskevanpään iskunvaimentimetVastineena juttuun: Re: Keinun laskevanpään iskunvaimentimet, jonka kirjoitti: Jari Lukkarinen , Elokuun 27, 2011 kello: 18:44:17:
Jari Lukkarinen kirjoitti:
» Toki keinun jalka voidaan osittain painottaa -tai jättää kokonaan painottamatta, mutta tuo on lähinnä ongelman kiertämistä.
» Ideaalitilanteessa keinun akseli ei liiku, lappeen laakeroinnissa ei ole toleranssia eikä lape jousta. Tällöin keinu on koiralle mahdollisimman miellyttävä suorittaa eikä pääse potkaisemaan esim. pikkukoiraa persuuksille 2on2off-tyyppisessa suorituksessa.Terve . .
Kuten Raunokin tuossa kirjoitti niin haluaisin tietää mihin oppiin perustuu se, että liikkuvaan kappaleeseen kerääntynyt enrgia " katoaa " kappaleen törmätesä kiinteään materiaaliin, kun siitä tehdään mahdollisimman jäykkä / kova . . .
Toki sopivalla alustalla tuo lappeen jäykkyys voi pienentää takapomppua, mutta ei se poista niitä energioita, jotka ovat tuohon lappeeseen varautuneet liikkeen muodossa.
Vai miksi autonvalmistajat tekevät autoihin törmäystilanteissa energiaa sitoavia rakenteita, jos koko ongelma voidaan poistaa vain tekemällä autojen rungot "ratakiskosta" ?
Sitten toisaalta viitaten tuohon jalustan painoitukseen.
Kun olet autolla liikkeellä ja haluat mennä jonkin vesistön yli käytät varmaan siltaa tai lossia, sen sijaan yrität ajaa autollasi suoraan tuon vesistön yli? Onko tämä siis autosi valmistajan mukainen käyttötapa ko. tuotteelle vai pelkästään ongelman kiertämistä, kun valmistaja ei ole tehnyt autosta kelluvaa . . .. ?
Toisin sanoen nyt on siis kehiteellä raktaisu ( ollut jo tovin aikaa kuten aiemmin mainitsin )jolla saadaan noita yllä mainittuja ongelmia vähennettyä tai jopa poistettua, mutta kyseisen ratkaisun " loppuhiomiseen " tarvitaan nyt lisää käyttökokemusta erialustoilta ja erilaisilta koirilta / ohjausmenetelmiltä.Siis vielä kerran yhteistyöllä saamme asioita vietyä parhaiten eteenpäin.
ja koska tarkoitukseni on saada tuotteitani kehitettyä myös jatkossa ja koska ko. toiminta on minun " leipätyöni " en valitettavsti voi näitä juttuja tehdä rajattomasti ilmaiseksi vaan niistä koituvia kuluja tarvii saada peitettyä, minkä vuoksi myös noiden vaimentimien materiaalikuluja joudun perimään asiakkailta.
Siis jos halukkuutta ja kiinnostusta löytyy ko vaimentimien testaamiseen / kehitystyön eteenpäin viemiseen niin pyydän olemaan minuun yhteydessä s.postilla.
KIITOS
Jari S. / Agimet 040-5251043
PS. Tähän hätään en nyt keksinyt parempiakaan vertauksia noiden asioiden selventämiseksi kuin tuon autoilun . .. ;)