Jutun lähetti Joo , Lokakuun 6, 2011 kello: 22:57:04
Re: Kokkolan kisat / rengasVastineena juttuun: Re: Kokkolan kisat / rengas, jonka kirjoitti: Jari Lukkarinen , Lokakuun 4, 2011 kello: 08:54:30:
Jari Lukkarinen kirjoitti:
» Hyvä pointti tuo kehikon periksiantavuus/ liukuvuus alustalla.Kumpikohan lienee parempi, se että koira törmää viistossa lähestymisessä renkaan sisäsivuun ja jatkaa siitä...
- painavassa renkaassa kimmoisesti läpi
- kevyessä renkaassa rengas lähtee koiran mukaan ja koira jää roikkumaan renkaaseen
- rengas hajoaa ja hajoavat osaset iskeytyvät koiraan (nähty on)Ainoat asiat, joissa hajoava kevyt rengas on parempi painavaan perinteiseen renkaaseen on, kun koira törmää renkaan ylä tai alareunaan ja nämä virheet ovat pääsääntöisesti ohjaajan tai opetuksen virheitä, kuten kaikki muutkin virheet.
» Säännöthän on laadittu niin, että renkaan kaatumisriski (eteenpäin) on minimoitu ja ratasuunnittelussa pitää ottaa huomioon, että koiran lähestyminen renkaalle on suora. Vino lähestyminen voisi kaataa koko paketin kyljelleen.Muistaakseni kommentoitiinkin, että pitää antaa suoritusmahdollisuus suoraan lähestymiseen. Ohjaaja päättä, onko asia näin.
» Vielä näkee renkaita, joiden kiinnitysketjut/käydet ovat paljaat. Ne kannattaa suojata esim halkaistulla letkulla. Itse kävin eilen putkiliikkeestä hakemassa solukumista valmistettua putkieristettä. Paksummalla eristeellä voi suojata myös kehikon rakenteet.
Mitähän etua tällä suojauksella saadaan? Eikös suojaus jäykistä estettä joustavuuuden kustannuksella?