Jutun lähetti Jari Lukkarinen , Lokakuun 10, 2011 kello: 09:39:57
Re: Virhe ohjaajan kosketuksesta renkaan tukijalkaan?Vastineena juttuun: Re: Virhe ohjaajan kosketuksesta renkaan tukijalkaan?, jonka kirjoitti: Este , Lokakuun 9, 2011 kello: 22:45:03:
Renkaan pitkittäisissä tuissa (jalakset) on ongelma:
- niiden on oltava riittävän pitkät, jotta eteenpäin kaatumista ei tapahtuisi
- jotta jalakset olisivat riittävän jäykät, on ne yleensä valmistettava profiilista. Tällöin niihin tulee korkeutta, joka lisää törmäys- ja kompastumisvaaraa.
Säännöissähän ei ole käsittääkseni mitenkään rajoitettu jalasten korkeutta.
Jalakset voisi periaatteessa valmistaa esim. 8x50 mm lattaraudasta, jolloin ne ovat melko tukevat (myös raskaat), mutta pehmeällä alustalla saattaa jalaksen pää nousta ylös. Näinhän pujottelunkin sivutuille monesti käy.
Tässäpä ongelma, johon ei liene yksiselitteistä ratkaisua.
Yksi asia, mikä tulisi heti turvallisuusasiana mieleen, on maalata jalakset selkeästi erottuvalla huomiovärillä.