Jutun lähetti Ville L , Heinäkuun 25, 2012 kello: 18:53:05
Re: KarsintaformaatistaVastineena juttuun: Re: Karsintaformaatista, jonka kirjoitti: Suoritusvarmuus , Heinäkuun 25, 2012 kello: 15:25:57:
Itse koen tämän nykyisen systeemin todella onnistuneena. Kriteereitä voitaisiin hyvin kiristää, mutta ei nollamääriä kasvattamalla, vaan jollain muulla tavalla. Karsintanollia voisi saada esim. tietty prosentti kisaajista tai sitten ei saisi hävitä voittajalle liikaa (näin löysät ihanneajat eivät kasvattaisi koirakkojen määrää karsinnoissa)
Suuri ero viimevuotiseen oli myös rataprofiileilla eikä niinkään systeemillä. Mikäli rataprofiilit ovat järkevän oloisia, niin Suomesta tulee tällä pistesysteemillä nopeita koiria joukkueeseen.
Täytyy muistaa, että tämä systeemi laittaa miettimään suorituksen nopeutta. Mikäli pysätyskontakti kestää "turhaan" jokaisella kontaktilla 0,2 sekuntia ja koirakko tekee jokaiselta agiradalta nollan, niin koirakolta jää saamatta vähintään 18 pistettä...
Sunnuntain radoilta voisi tiputtaa koiria pois sieltä loppupäästä. Ainakin kaikki sellaiset, joilla ei olisi enää edes teoreettista mahdollisuutta joukkueeseen, voisi karsia pois seuraavilta radoilta. Tai sitten niin, että sunnuntaille pääsisi 44 koirakkoa, sitten 4. radalle pääsisi 33 koirakkoa ja finaalissa juoksisi 22 koirakkoa.
Finaaliradan pisteet voisi hyvin myös tuplata, jolloin saataisiin todellista paineensietokyvyn testausta ;-)
Oli systeemi mikä tahansa, niin aina sitä pitää tehdä hyviä suorituksia joukkueeseen pääsemiseksi.
Ja itse yritän taas ensi vuonna uudestaan :D